Quattro
Köpevillkor

Allmänt

Quattropetfood.se säljer genom FS Petcare AB varor via internet till privatpersoner och företag med person- eller organisationsnummer. Som kund omfattas du av konsumentköplagen och köplagen samt distanshandelslagen. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.quattropetfood.se Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa vår kundservice på 036-32 77 30 eller mejla petcare@petcare.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra villkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera order om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina order och leverera dem i ett paket. Vi reserverar oss även för slutförsäljning av varor. Vid slutsålda artiklar makuleras varorna från din order och du blir inte debiterad för dessa. Du som kund kan själv beställa om dessa när de finns åter tillgängliga i vår Webshop.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Priserna som anges inkluderar inte frakt- eller betalningsavgifter, dessa kan tillkomma i kassan. Den slutgiltiga kostnaden inklusive frakt- och betalningsavgifter anges på kassasidan.

Priser på kampanj- eller realisationsvaror gäller till utsatt datum eller till varan har tagit slut på vårt lager. I de fall där slutdatum saknas gäller pris till vi väljer att ta bort kampanjen.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

quattropetfood.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt innehåll på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls quattropetfood.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att makulera felaktiga order.

Personuppgifter

Quattropetfood.se är krypterad med Verisign 256-bitars SSL-skydd vilket syns i URL-fältet, vilket skyddar dig som konsument från osäker hantering av personuppgifter.
I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av quattropetfood.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. quattropetfood.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter.

Vi förbehåller oss rätten att annullera order som innehåller felaktiga personuppgifter.
Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör quattropetfood.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar (undantag vid eventuella kampanjer eller helgdagar). Fraktbolagets leveranstid tillkommer sedan och beror på vart i landet du bor. Vid röda dagar, helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd på grund av högt tryck hos fraktbolagen.
Vid leveransproblem vänligen kontakta det fraktbolag som du har valt när du har lagt din order.

Hos oss på Quattro kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ, de presenteras nedan. I de fall du som kund valt leveranssätt som inte är möjlig, förbehåller vi oss rätten att ändra leveranssätt.
Vid köp över 599 kr är det fri frakt. Vid köp under 599 kr debiteras du en fraktavgift på 59 kr.

Fraktalternativ

Hemleverans med Postnord
Väljer du fraktalternativet hemleverans godkänner du att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat av paketet och ansvaret övergår då till mottagaren. Om din order skulle försvinna eller skadas efter avställning så har du ingen rätt till ersättning från vare sig fraktbolaget eller Quattro. Välj endast detta alternativ om du känner dig trygg med att din försändelse kan stå utanför din dörr innan du har en möjlighet att ta emot den. Du får förhandsinformation om leverans i en avisering från transportören.

Postnord ombud/paketbox
Du får en avisering från Postnord när paketet finns för avhämtning hos ditt närmaste Postnord ombud eller paketbox. Observera att paketet kommer att ligga kvar hos ombudet/paketboxen i 7 dagar, sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 200kr för outlöst paket.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. Alla betalsätten tillhandahålls av Klarna.

Klarna har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.
Vid frågor gällande betalning vänligen kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller klarna.com/se/kundservice/

Ångerrätt och Retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan med sin originalförpackning är oanvänd, oskadad och obruten. Om varan inte är i oskadat och obrutet eller säljbart skick när den kommer i retur till oss förbehåller vi oss rätten för värdeminskningsavdrag upp till 100% av beloppet som ska återbetalas.

För att returnera en vara, börja med att mejla oss på petcare@petcare.se. Quattro behöver bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte passerat innan varorna skickas tillbaka. Vi behöver ordernummer och antal samt namn på produkterna som önskas returneras. Sedan återkommer vi med instruktioner och ev. Fraktetikett för att du skall kunna returnera dina varor. Vi tillämpar ingen bytesrätt på varor, vill du ha en annan vara gör du i stället en ny beställning som vanligt på hemsidan med en ny betalning. Vid ett byte, lägger du en ny order på den önskade varan och får en återbetalning för den varan du returnerar.

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatumet genom att kontakta Klarna på klarna.com/se/kundservice eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan registrerar vi snarast en återbetalning hos Klarna, dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 200 SEK om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice genom petcare@petcare.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt och bifoga bild på produkten och skadan. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny alternativt en återbetalning. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.